miercuri, 2 aprilie 2014

11 zile de Dubai



Imi e greu sa scriu in ultimul timp si asta pentru ca nu ma simt eu in deplinatatea pacii mele interioare .
Da, cred ca oricine poate sa citeasca , sa scrie , sa creeze , sa evolueze cand e linistit cu intamplarile vietii lui si cu interiorul lui .
Ma fortez putin si va povestesc despre Dubai .
M-am amuzat un pic , nu demult cititnd un articol al unei romancutze care a lucrat in Dubai 3 ani de zile la Emirates cred .. o sa va pun linkul imediat dupa ce termin eu de comentat . Nu vreau sa fiu rautacioasa , fata noastra e chiar o tipa desteapta si evident isi dorea mai mult si sper sa reuseasca ! Dar felul cum a scris ,,,
Povesteste ca a calatorit si a descoperit locuri pe care nu isi imagina vreodata sa fi ajuns sa le vada , intorcea priviri admirative peste tot in lume , a fost fotografiata si admirata dar mai ales invidiata . Salariul ei era de 7 ori mai mare decat cel obtinut in Romania , era cazata in Hotel de 5 stele – era platita sa calatoreasca si era platita bine ( big )  .
Ahhh ce mi-a placut cel mai mult este partea in care spune ceva de genul “ Imi beau cafeaua in Trafalagar Square,  pranzul il servesc pe o barca in drum spre o insula in Seychelles si  distractie noaptea tarziu pe strazile din Melbourne  .. „”
Ce a fost greu pentru ea in Dubai ... fac o paranteza in care spun ca are toata intelegerea pentru problemele medicale personale si conditiile de munca dificile ...  .
A scris insa cate ceva despre viata cea apriga  in Dubai : temperaturile ridicate , perioada Ramadanului de o luna in care trebuie respectate niste reguli de genul – sa nu mananci , sa bei sau sa dansezi / asculti muzica in public , sa nu fi prea dezbracata  , sa nu iti arati afectiunea in mijlocul strazi  .
Cineva chiar a lasat un comentariu pe Fb „ wow ar trebui sa imi para rau sau sa imi doresc viata asta „ .
Iata linkul spre acest  articol foarte frumos scris si interesant de citit https://medium.com/p/e0fd98388dde , chiar nu vreau sa las impresia ca am fost rautacioasa , doar ca nu m-am putut abtine gandindu ma la miile de fete de acasa care viseaza cine stie de cand sa traiasca experienta domnisoarei noastre chiar cu toate celelalte riscuri si inconveniente .
Sa trecem totusi la mine si la cele 11 zile de Dubai . Pentru cine nu stie am locuit 2 ani in Abu Dhabi si am trecut si eu prin calduri si Ramadanuri si totusi iata ma dupa un an de Normandie , France intoarsa in desertul luminat .
De cand am scos nasul  din avion dupa aterizarea in Dubai nu ma mai satur de vremea de afara din aceasta perioada a anului , e superb !!
Seara nu imi vine sa ma culc caci vreau sa mai stau pe balcon si dimineata ma trezesc cat mai devreme sa prind o ora de plaja inainte de munca .
Muncesc pe un yacht in Marina de la Jumeirah Beach Hotel . Ma simt singura caci nu am colegi si nici nu am intalnit alti europeni in marina ... dar e ok pentru moment e un inceput in toate .Sigur ca il astept cu mare nerabdare pe frumosul T , logodnicul meu , cand vom fi aici impreuna lucrurile vor fi mai ok si impreuna vom descoperi si cunosaste lume frumoasa .
Back 2 Dubai ..ce experiente am trait pana acum . O sa amestec bune cu rele sa fie mai random caci nimic nu se schimba si imi place aiureala ,,,
A fost placut sa o gasesc pe A aici , are un an si ceva de Dubai si pare mai down to earth, mai buna si la propriu cat si la figurat ..dar la faptul ca e toleranta si relaxata ma refer . I-a mers bine aici , a cunoscut oameni interesanti si a evoluat profesional , sa o tina tot asa ii doresc din inima !
Bucurie mare sa o imbratisez pe Pufi si sa povestim de tot ce nu ne-am povestit deja pe whatsapp , adica am stat cam tacute hahah Glumesc , asa ceva ar fi imposibil la noi . 
Minunate plimbari din fiecare seara pe Marina Walk , zambetele oamenilor , fericirea din ochii parintilor ce isi aduc copii la locurile de joaca .
Am gasit young coconut cu 9 AED= 9 RON .
Am fost in locul meu preferat impreuna cu N la Madinat Jumeirah Souk
si ne-am minunat de frumusetea gradinilor, a linisti si apa calduta din piscina frumos luminata in albastru .
Am avut parte de taximetristi de tot felul .. unul ragaie neincetat, altul deschide geamul si scuipa , un altul e artagos din cale afara ; pe acesta din urma l-am compatimit sincer caci iata acestia sunt oamenii care ar putea sa scrie un articol despre ce viata de caine duc ei in frumsoul Dubai si totusi nu se plang niciodata ba mai mult unii rad si glumesc , sunt dornici sa stie cate ceva despre lumea din care vin clientii lor si povestesc cu mare drag de cei 6 copii de acasa sau de faptul ca si-au vazut sotia odata in 2 ani si ca asa s-a nascut inca un copil . Cat castiga ei pe luna ? 3600 AED =3600 RON , probabil de 17 ori mai mult decat un salariu la ei in tara .. trimit acasa in fiecare luna 3000 si ei aici traiesc cu 600 . Ei locuiesc aici cate 5 intr-o camera nu in hotel de 5 stele .
Bikram yoga, Ashtanga , Sunset Yoga , Full Moon / New Moon Yoga , toate aceste activitati , studiori atat de ravnite de mine sunt peste tot in jur . Nu m-am apucat inca ... le iau si eu pe rand .
Adica 1. Plaja 2. Munca 3.Relax  .
Oamenii aici sunt foarte activi . Merg la sala , la inot, yoga , alearga dimineata /seara . Salile de fitness sunt ca si cafenelele la noi , este un health madness everywhere si e minunat !
In Marina unde muncesc am ramas surprinsa sa gasesc o sala fitness Les Mills exact ca cea din Le Havre unde T mi-a facut cadou de iepuras  anul trecut un membership pt care a platit 150 Euro inscrierea si apoi cate 50 Euro pe luna si erau incluse toate programele de Body Pump/ Body Balance /Body Attack ... sauna , piscina , spinning  .
Mare mi-a fost insa uimirea sa vad pretul de aici pentru  aceleasi programe si asa cum am zis exact aceasi sala – 3750 AED = 3750 RON / luna . Nu , nu am gresit conversia si nici nu am pus o cifra in plus . Oaspeti care vin la JBH sunt probabil milionari in euro si atunci nimic nu ii mira ci asa li se pare normal si ii inteleg de ce .
Probabil acestia sunt arabi , rusi si alte nationalitati . Am spus ca sigur arabi si rusi caci deja au inceput sa scrie diverse semne in 3 limbi . Adica EXIT se scrie cu caractere arabe si rusesti si asa am vazut mai multe semne in jur . In curand vor scrie si in chineza si hindi ca sa fie treaba buna .
In fiecare zi cand plec de pe barca , merg sa iau taxiul din fata Hotelului  despre care vorbim .
Imi place sa stau sa privesc lumea asta abundenta si sa ii observ . Ma intereseaza mai ales daca sunt fericiti . Majoritatea chinezilor si proababil australieni , americani ( nu fac diferenta accentului foarte usor ) par fericiti pentru ca pe ei ii vad mereu zambind , ei spun mereu Please si Thank you valetului care le deschide usa masinii . Ei sunt cei care se opresc si intreaba diversi angajati ce mai fac , daca sunt bine ... .  Rusii sunt amuzanti caci ei nu spun Please si Thank you dar nu sunt niciodata impunatori sau pretentiosi , par a fi un pic neciopliti as spune , chiar azi am vazut 3 barbati burtosi , cu tricori mulate si se chinuiau sa intre in masina lor model sport cu 2 usi de culoara capsunicii . E greu cu burtile inainte ... . 
Din pacate cei din categoria nefericitilor , pretentiosilor , „sofisticatilor „fara pic de clasa si fara niciun zambet par a fi numai arabii . Nu stiu de ce asa  dar asta am vazut eu de 10 zile decand ma asez acolo in fata hotelului ca un mic oaspete si zambesc la valet , il rog sa imi cheme un taxi  si astept sa vad ce se mai intampla in jur cu  lumea upper class .
Ehhh cu toate astea sunt multumita ca sunt aici si ma bucur de fiecare zi asa cum mi se arata si mi se arata cu soare asta e clar .  Pacea interioara care imi lipseste are legatura cu cei dragi de acasa pe care vreau sa ii stiu bine , imi lipseste Dl T si mai are o luna pana ajunge . 

14 Martie 2014 

Anca 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu